2009. szeptember 14., hétfő

Fazék, fakanál, mafinn, mégsem sütés-főzés ;D

Már megint egy fantasztikus hétvége van mögöttem!!!
A keresztszemes fórumon ismerkedtem meg latinkával már egy éve, aki szombaton meghívott minket szöszmötölni:) Ki ne ugrana erre a szóra :DDD Én biztos nem hagynám ki;)
Végül is még Memese tudott eljönni, így hárman gyürkőztünk a feladatnak.


Na és mit is csináltunk a gőz fölött? Fonalat festettünk, ipari mennyiségben:DDDDDDDDD
Kb. 30 motring fehér fonallal felejtettük el az eredeti egyhangúságát. Csak négy színt használtunk (sárga, piros, zöld és terrakotta )de ennyiből sem sikerült két egyformát gyártani;)
Egy adag száradó fonal:


És feltekerve:


Szerintem nagyon jól sikerültek, a képek elég csalókák. A végén némi anyaggal is próbát tettünk, erről a kép csak bizonyíték mert teljesen más színűek:
(Igaz még száradtak amikor eljöttem)

Tapasztalatok a festésről:
Sokkal kisebb rumlival járt mint azt előre gondoltuk. Egy nagy fazékba tettünk négy befőttes üveget, a fazékba is került víz és az üvegekbe is. Minden üvegbe más színű feték és egy kis só, és így kezdtük melegíteni. Amikor az üvegek alatt forrt a víz kezdődhetett a mártogatás:)
Előre kiöblítettük a fonalakat, és fakanál végére téve, lógattuk a festékekbe. A festékből kivéve hidegvizes öblítés majd egy kis ecetesvizes fürdő. Ebből kivéve megint öblítés és mehet száradni. Macerásnak tűnhet, de nem volt az annyira ;) Ajánlom mindenkinek hogy próbálja ki! Én nagyon élveztem!!!

A végén még gyorsan lekaptam amiket az előbbiekben mutattam.



Pénteken megszállt az isteni szikra milyen ajándékot is kellene vinnem. Annyira jó volt annó a maffinokat varrogatni, és annyira örültem Rozandi zsákocskájának, hogy gondoltam összehozom a kettőt. Így született a levendulás maffin:


Gyöngyökkel próbáltam valami levendulára emlékeztetőt rábiggyeszteni, de ha ebből nem lehetne ráismerni a tömésbe is tettem bőven az eredetiből, és még egy pár csepp olajat is amivel már el is túloztam, de majd elpárolog;)
Na és mivel tűpárna, és erősen illatozik, gondoltam ha a tűk elszédülnek az egyszerűbb összeszedés érdekében tettem egy mágnest az aljába tömés előtt ;D ;D
Én is kaptam ám szépséges őszi biscournt, de azt elfelejtettük lefényképezni, de majd egyszer bepótolom azt is.

Annyira belemelegedtünk a festésbe, hogy az utólsó buszomat csak a lusta sofőrnek köszönhetően nem késtem le:DDD

Kaptunk házi feladatot is, egy héten belül ki kell próbálni akcióban a fonalakat:D
Én vasárnap reggelig bírtam;) Készült egy blackwork mintácska és egy szivecskés biscournu.
Egyszer majd őket is mutatom;)

Nagyon jó volt és biztos lesz még ismétlés, és az elmaradt szalaghímzés is sorra kerül amit szintén nagyon várok:)))

16 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta kis fonalakat festettetek.

    VálaszTörlés
  2. Csuda-csudajók lettek! :D Irigykedem a közös szöszmötölések miatt, én olyan messze vagyok mindenkitől! :(

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jók lettek a fonalak és az anyagok is alakulnak! A közös szöszmötölésért pedig most én is irigykedem picit... :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ügyesek vagytok, nagyon szép színű fonalakat gyártottatok! Tisztára, mint az Anchor multicolor, amiket nemrég vettem. A festék milyen fajta volt?

    VálaszTörlés
  5. Nagyon örülnék, ha sikerülne rendszeresíteni az ilyen alkalmakat:)
    Jucus, Colombus porfestéket használtunk,nem drága és még maradt is belőlük bőven a következő alkalomhoz :D

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm a választ! És még valami: milyen az alap fehér fonal?

    VálaszTörlés
  7. Nahát,Mia,hogy nálad mennyivel többen járnak!

    VálaszTörlés
  8. Huh, de jó színek,még ha nem is adja vissza teljes mértékben ua. -t.

    VálaszTörlés
  9. Jucus, először néhány puppteset áldoztunk fel, de utána bevetettük a Venusokat is:)Volt benne néhány 2011 és 2012 is, de a végén ez már nem látszik;)

    latinka, ami késik nem múlik;)))

    Lonci, neked is köszi;)

    VálaszTörlés
  10. Hűha, nagyon szépek lettek! Remek ötlet a befőttesüvegek használata, eddig az tartott vissza, hogy nem akartam a lábasaimat összefestékezni.
    A festett fonalak nem engedik a színűket mosáskor?

    VálaszTörlés
  11. Tényleg nem lett nagy kupi:)
    Őszintén még nem próbáltam mosni, de langyos vízben teszek egy próbát. Olyasmit meg nem is akarok hímezni amit gyakran kell mosni. Képekhez jó lesz;)

    VálaszTörlés
  12. Csak arra gondoltam, hogy minden kész hímzést átmosok egyszer.
    Olyant meg mondjuk eleve nem hímzek, amit gyakran kéne mosni :-)

    VálaszTörlés
  13. Szerintem annyit bírniuk kellene, de majd kiderül ha olyat csinálok;)
    Eddig egy kis biscornut csináltam, de mostam ki összeállítás előtt.

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm, kipróbáltam! Szuper jó volt!

    VálaszTörlés